Het belang van online marketing

Belang online marketing

Of we het nou leuk vinden of niet, de digitale wereld wordt steeds belangrijker én uitgebreider. Social media springen als paddenstoelen uit de grond en bedrijven zonder website zijn zeldzaam. En leven zonder e-mail? Ondenkbaar! Dus, waarom zullen we hier niet op inspelen?

Focus
Het “hebben” van een website of aanwezig zijn op een sociaal medium is niet genoeg. Je kunt beter 1 aspect goed doen, dan tig aspecten matig. De website is de spin in het web, dus die moet sowieso goed zijn. Wat is het doel van de website? Zorgen dat mensen een afspraak maken of contact opnemen? Richt hier de hele website op in.

Zoekmachine marketing
Een belangrijke bron van verkeer voor veel websites is Google. Bedenk je op welke woorden je gevonden wilt worden, en zorg dat deze woorden in de URL’s (adresbalk), teksten en titels voorkomen. Zorg ervoor dat nergens op het web 2x exact hetzelfde stukje tekst staat. Schrijf dus eigen stukjes voor webshops en “knip-en-plak” niet.

Social media
Elk medium heeft eigen sterke punten. Twitter is perfect voor het overbrengen van informatie, Pinterest voor visuele informatie (foto’s) en Facebook voor een merkgevoel en conversaties. Welke kant wil je op en hoe kan welk sociaal medium hier bij helpen?

Meten is weten!
Ja, het is een cliché, maar dat is het omdat het waar is. Zorg dat je weet wat er aan de hand is. Installeer Google Analytics en hou dit bij. Waar komen bezoekers vandaan, wat doen ze op de site en zit er een groei in het aantal?

E-mail marketing
Een sterk ondergewaardeerde vorm van online marketing is e-mail marketing. Digitale nieuwsbrieven bijvoorbeeld. En dit is compleet onterecht! Volgens het Jaarboek 2012 van Marketingfacts kan de ROI namelijk oplopen tot 4000%!

In een notendop
Er zijn hele boeken over dit onderwerp geschreven, maar dit is het in een notendop. Een mooi begin zeg maar.

Dit bericht is geschreven door Lisette Zwiggelaar van www.kiwienzo.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *